2020 a fost cel mai prost an pentru industria berii belgiene de după al doilea război mondial.
Conform ultimelor statistici ale Federației Belgian Brewers, consumul de bere la domiciliu a scăzut și el, cu puțin sub o cincime. Iar exporturile, care în ultimii ani au compensat scăderea volumelor interne, au simțit din plin impactul restricțiilor impuse de pandemie în restul lumii, notează RetailDetail.eu.
Adele Chirică, mama unui băiețel cu sindromul Dravet, pledoarie pentru marijuana
Volumele de bere din industria ospitalieră belgiană s-au înjumătățit de la 2,95 milioane de hectolitri în 2019 la 1,54 milioane de hectolitri, anul trecut, arată datele Federației Sectoriale Belgian Brewers.
Cu toate acestea, vânzările din supermarketuri au compensat parțial pierderile, deoarece acestea au crescut cu 2,6%, pandemia de Covid-19 accelerând astfel tendința pe termen lung către un consum mai mare la domiciliu.
Desigur, acesta este tabloul temporar al industriei, distorsionat de episodul pandemic. Rămâne însă de văzut cum industria ospitalității din Belgia se va recupera după lunile de închidere obligatorie.
Krishan Maudgal, directorul Belgian Brewers, speră la eliminarea restricțiilor de capacitate în pub-uri cât mai curând posibil. Întrebarea este dacă relaxarea măsurilor va veni la timp pentru pub-uri și restaurante, sectorul temându-se de un val de falimente.
Netanyahu, „regele Israelului”, iese de pe o scenă pe care a dominat-o
În ziarul belgian De Tijd, liderul de piață AB InBev estimează că 30% din restaurantele și pub-urile belgiene vor trebui să-și închidă porțile definitiv în următorii ani. Și asta pentru că această criză sanitară a săpat adânc în rezervele financiare.
Multe pub-uri au reușit să supraviețuiască datorită subvențiilor guvernamentale și amânărilor de la plată decise de proprietari, bănci și autoritățile fiscale. Și, când aceste facilități vor lua sfârșit, problemele financiare vor pune presiune pe multe business-uri care, spun specialiștii, nu vor mai rezista.
Revenind la exporturile europene, acestea s-au menținut în mod rezonabil, Franța și Marea Britanie post-Brexit fiind principalele puncte forte. Acolo, volumul a crescut cu 3,3%. Dar către restul lumii, producătorii de bere au livrat cu 18,3% mai puțină bere.